Blog

Ny bog med fokus på gode idrætsmiljøer for piger

Forleden var jeg til en super spændende og aktuel temaaften i København arrangeret af Idrætsforum København og Center for ungdomsstudier (CUR).

Jeg fik fingrene i den nye bog “Gode idrætsmiljøer for piger”, som arrangørerne udgiver i samarbejde med Danmarks Idrætsforbund.

Forordet i bogen:
Bogen ønsker at skabe indsigt i og forståelse for, hvordan hverdagslivet ser ud for de unge piger (14-21 år), samt inspiere til, hvordan man ude i idrætsmiljøerne kan arbejde med nogle af de udfordringer, der kan være forbundet med at træne denne gruppe af udøvere“.

Jeg og de andre deltagere blev guidet godt igennem nogle af bogens temaer omkring hverdagslivets mange arenaer, sportens betydning for pigerne, forestillinger om at alt skal være perfekt og pigernes svar på hvad der udgør et godt idrætsmiljø.

Vi fik også et indblik i nogle af de kommende tematiske videoer, som Center for ungdomsstudier (CUR) løbende lancerer.

Jeg blev inspireret til at gå hjem og arbejde lidt videre med emnet og på vejen ud af døren fik jeg en aftale om optagelse af en kommende podcastepisode med Søren Østergaard, som er Centerleder hos Center for ungdomsstudier.

Michael Bank Weltz
Klubkommunikation.dk

Du kan hente den nye bog “Gode idrætsmiljøer for piger” fra DIF her 

Ny fanside sætter fokus på U18 Piger DM Ligaen

Klubkommunikation.dk lancerer en fanside på Facebook for alle med interesse for pigefodbold og specifikt U18 DM Ligaen, Danmarks bedste pigeungdomsrække.

Nichekanal
Som navnet U18 piger DM fanside antyder, så er der tale om en form for nichekommunikation, idet udgangspunktet er en specifik målgruppe – fans af  fodboldrækken U18 Piger DM Ligaen. Sekundært er målgruppen også fans af pigefodbold generelt.

Identitetsskabende
Fansiden uddyber forhåbentlig over tid, hvad U18 DM Ligaen er og hvad der sker lokalt i DM klubberne. Ved at samle og dele de enkelte opslag er håbet, at det skal føles relevant for hver enkelt følger og dermed giver et samlet overblik over denne udviklingsrække i toppen af dansk pigeungdomsfodbold.

Den gode historie
Hvert eneste opslag på fansiden skal ses og gerne opfattes som en del af den samlede gode historie. Den overordnede historie skal tale til følgernes dagligdag eller drømmeverden, uanset om ens egen hverdag er i/eller omkring bredde- og  eliteholdene i dansk pigefodbold.  Vi mener, der er brug for rollemodeller i dansk pigeungdomsfodbold, hvis målsætningerne om vækst og flere pigehold rundt om i landets fodboldklubber skal nås. Vi giver, hermed vores bidrag med den nye U18 Piger DM fanside på Facebook.

God sæson
Michael Bank Weltz – Klubkommunikation.dk

Tilbageblik på ugens kursusaften

Torsdag d. 8. marts 2018 var jeg underviser for 18 engagerede frivillige fra forskellige idrætsklubber samlet til kursus hos Idrætsråd Region Hovedstaden.

Emnet var “Klubkommunikation” og efter den indledende snak i mindre grupper var der allerede et vist sammenfald i udfordringerne i de fremmødte idrætsklubber. Udfordringerne passede fint med det til dagen sammensatte program omkring interessentanalyse, planlægning via årshjul, politikker, intern- og ekstern kommunikation, hjemmesider,  sociale medier og analyse af data.

Spørgelysten var stor og der var en stor åbenhed omkring udfordringerne deltagerne imellem, hvilket også gav plads til vidensdeling på tværs af de forskellige idrætsgrene.

Michael Bank Weltz – Klubkommunikation.dk

——————————————————–

Deltagerudtalelser efter kurset:

“Tak for et super kursus!”
“Takker bestemt også for god og brugbar information – noget at tænke og så få det udført.”

Læs om kursustilbud fra Klubkommunikation.dk her

Brugervenligt hjemmesidesystem fra DBU

Klubkommunikation.dk var den 1. marts 2018 på besøg hos DBU og IT-chef Heidi Lüthje til en snak om Content Management Systemet, DBU Klub-CMS. Det er blevet til en 20 minutters spændende Podcast episode.

Hør Podcast episoden her

Podcast episode 8 fra Klubkommunikation.dk

Baggrunds info

Det får du med hjemmesidesystem,  DBU Klub-CMS:

  • En hjemmeside der automatisk tilpasser sig brugerens enhed (mobil, tablet, PC).
  • Live-score på alle klubbens hold.
  • Integration til andre DBU-systemer fx. KlubOffice og KampKlar.
  • Kampprogrammer, stillinger og resultater opdateres automatisk.
  • En hjemmeside udviklet i samarbejde med klubberne.
  • Et unikt netværk med andre klubber som anvender systemet, f.eks. via brugernes egen facebook erfa-gruppe.

Links

Få nyhedsbrev med artikler, tips og tricks omkring kommunikstion i din idrætsklub eller sociale forening. Tilmelding til nyhedsbrev her

Måske har du fået lyst til at kigge lidt nærmere på dette emne.
DBU Klub-cms 

Andre blogindlæg med Podcast
Læs blogindlæg om målrettet mangel på målrettethed
Læs blogindlæg om Foreningslederakademi
Læs blogindlæg om Frivillig Fredag på Rødovregård

Læs blogindlæg om fællesskaber og arbejdet med events her
Læs blogindlæg om unge og frivillighed her

Læs blogindlæg om DBU Sjælland og Frivillig uge 39 her
Læs blogindlæg om Klub Frivillig her

Kender din idrætsklub til GDPR?

En forkortelse som du og din idrætsklub nok stifter bekendsskab med inden længe er GDPR (General Data Protection Regulation).

Eller mere mundret EU persondataforordningen, som er den mest udfordrende lov om privatlivets fred, der nogensinde er indført. Den vil påvirke måden virksomheder, offentlige organisationer og altså også idrætsklubber behandler og håndterer data på.

DIF og DGI har i samarbejde udarbejdet en specifik vejledning til idrætsklubber, som du kan hente her:

Vejledning fra DIF / DGI
opdateret til 2. udgave.

Center for Socialt Frivilligt Arbejde har også udarbejdet en guide til brug for sociale foreninger:

Guide fra Center for frivilligt Socialt arbejde

I Dansk Boldspil Union indfører man et fodboldpas, men dette gør det ikke alene, så klubber skal fortsat have fokus på information om persondatapolitik fra d. 25. maj 2018.

Fodboldpas fra DBU

Kilde:
DIF – Nyheder foreninger – Af Torben Lollike

 

Synlighed året rundt

I dagens travle og overinformerede samfund er det gamle nordiske ordsprog “ude af øje, ude af sind” måske endnu mere aktuelt, hvis din idrætsklub elller sociale forening ikke arbejder strategisk med kommunikation. 

Sæsonen er slut (fotograf Michael Bank Weltz

 

Kender du det?

Hovedsæsonen i din lokale klub eller forening er forbi. Der er blevet længere mellem informationerne om livet i klubben både på hjemmesiden og de sociale medier. Der er tilsyneladende ikke så meget aktivitet at skrive om!

Hvorfor skal I være synlige året rundt?

I arbejder sikkert allerede strategisk med planlægning af træner- og lederuddannelse.  Fordeling af bane- og haltider. Tilmelding til turnering og stævner. Så nu er tiden også inde til at ligge egentlige planer for klubkommunikationen. Især ønsket om synlighed står øverst på listen hos mange idrætsklubber og sociale foreninger. 

En synlighed, der skal være til gavn for:
– Rekruttering og fastholdelse af den frivillige arbejdskraft.
– Rekruttering og fastholdelse af idrætsudøvere og trænere.
– Tiltrække og fastholde sponsorer.
– Tiltrække og fastholde følgere og fans.
– Placere klubben eller foreningen på det kommunale landkort.

Effekten af synlighed kræver også, at I arbejder med kommunikationen kontinuerligt hen over året.

Kontakt

Skriv til info@klubkommunikation.dk, så kontakter jeg dig snarest til en snak om synlighed året rundt i din klub eller forening.

Michael Bank Weltz
Freelance marketingkonsulent

Links til relaterede opslag

Skal din klub være på samtlige sociale medier?
Hvem har overblikket over kommunikationen i din klub eller forening?
Er dine nyheder altid nye?
Er træningstiderne rigtige på hjemmesiden?

Få nyheder om klubkommunikation

Tilmeld dig mit nyhedsbrev her og få automatisk nyheder om kommunikation i idrætsklubber og sociale foreninger direkte i din mailboks.

Nyt kursus om klubkommunikation i samarbejde med IRH

Klubkommunikation.dk samarbejder også med eksterne kursusarrangører bl.a. Idrætsråd Region Hovedstaden.

Næste kursus:
Torsdag den 8. marts 2018, kl. 18,30 til 22.00.

Sted:
Lyngby Idrætsby, indgang ved svømmehal, Lundtoftevej 53, Lyngby.

Emne:
Klubkommunikation.

Pris:
Kursusdeltagelse er gratis for idrætsklubber under IRH’s område.
Se mere om kursus og tilmelding her (kursus nr. 9)

Tidligere kursus i 2017

Kursusdeltagere Klubkommunikation kursus 23. november 2017
Kursusdeltagere Klubkommunikation kursus 23. november 2017

15 frivillige fra forskellige idrætsklubber deltog på kurset  “Klubkommunikation” i efteråret 2017. De blev klogere på emner som strategisk- og taktisk kommunikation, intern- og ekstern kommunikation og sociale medier.

Læs mere her

4 gode grunde til at bruge Facebook i din klub eller forening

De fleste klubber og sociale foreninger har i dag en hjemmeside, men ikke alle er på de sociale medier. Facebook er danskernes foretrukne sociale medie, så det er da et godt sted at starte, hvis klubben vil på de sociale medier.

Facebook er en fin platform
Din klub eller foreningen kan bruge Facebook til fire enkle, men effektive ting:

1) at skabe engagement.
2) God til personlig kontakt.
3) God til at få budskaber ud.
4) God til live-streaming.

Danskerne er vilde med Facebook
Når forskellige undersøgelser spørger ind til danskernes brug af sociale medier lander brugen af Facebook på førstepladsen i alle aldersgrupper. (Kilde: Audience Project Insights 2017)

Det er dermed også det mest udbredte sociale medie i Danmark, idet op imod 80 % af alle benytter Facebook på den ene eller anden måde. (Kilde: Audience Project Insights 2017)

Så dine nuværende og kommende medlemmer benytter allerede Facebook og for nogle aldersgrupper op til flere gange dagligt.

Derfor er Facebook anvendeligt for klubber og foreninger, hvis du ønsker at skabe indhold der, hvor dine medlemmer og andre interessenter er. 

Der er dog forskellige måder I kan være aktive på Facebook. Her skelnes mellem Grupper (åbne/lukkede) og Sider. Og måske er nogen omkring klubben allerede i gang!

Overvejelser omkring Facebook grupper i klubregi
Alle med en Facebook profil (personlig konto) kan oprette en gruppe og navngive den.  Når administrator af en gruppe skriver noget, så bliver det registreret, som noget der kommer fra ham eller hende personligt. Alle kan skrive opslag, hvis de er med i gruppen.

Klubkommunikation.dk illusttration af grupper
Eksempel på struktur af individuelle holdgrupper indenfor samme klub

 

 

 

 

 

 

Hvordan bliver grupper brugt generelt?
Mange trænere og forældre laver specifikke hold/årgangsgrupper tænkt som interne (lukkede) informationsgrupper for holdets/årgangens spillere og forældre.  Tonen er uformel og her udveksles alt fra små korte beskeder om ændrede træningstider, nye stævner og til opskrifter på forældrekagen fra weekendens stævne.

Nogle klubber opretter åbne grupper med opslag om dagligdagen i klubben, hvor alle interesserede kan blive medlemmer. (Vil dog anbefale sider til dette formål i stedet for).

Er din klubledelse afklaret med spørgsmål som disse:
Skal grupperne være åbne eller lukkede?
Skal alle hold have en gruppe eller er det afdelingsvis?
Er det klubbens grupper eller trænernes?

Overvejelser omkring Facebook sider i klubregi
Alle med en Facebook profil (personlig konto) kan oprette en (fan) side.
En side er upersonlig og kan udgive indhold, som kommer fra sig selv, som “Side”.

Klubkommunikations illu. af sider
Struktur med fokus på både klub-, afdeling- og enkelte holdssider

Så ingen personlige afsendere af indhold, men envejs opslag fra “Sidenavn”.  Du kan beslutte om følgere må kommenterer på opslag, men følgere kan ikke slå noget op direkte på siden.

Hvordan bliver sider brugt generelt i klubber og foreninger?
Mange klubber opretter sider med det formål, at opslå informationer af mere almen interesse for følgerne om klubben, specifikke afdelinger i klubben eller fansider for specifikke hold/udøvere. Tonen er som regel mere formel end i de lukkede klubgrupper, idet alle interesserede kan melde sig som følgere. Det er en god idé at poste artikler fra klubbens hjemmeside og via Facebook dermed få læsere ind og gå på opdagelse på klubbens hjemmeside.  Det er også en god idé, at oprette Begivenheder inde på facebook, så følgerne kan se, hvad og hvornår der sker aktiviteter i klubben eller foreningen. 

Anbefaling til klubledelse / web-redaktion
Overvej om ikke det er en god idé, at en repræsentant fra ledelsen / web-redaktionen skal være passivt medlem af klubbens forskellige sider, hvis disse  skal benytte klubnavn og logo.

Overvej at få indføjet i trænerkontrakter (både ansatte og frivillige), at ved fratrædelse af hverv i klubben skal administrator afgive siden til ledelsens repræsentant.

Er din klubledelse afklaret med spørgsmål som disse:
Er der en form for intern struktur omkring navngivning, som refererer til navngivning på evt. hjemmeside?
Er der definerede ansvarsområder for stil og tone?
Hvilke sider skal klubben have kontrol over?

Lav et lille tjek selv

Tjek selv på om din klub allerede har grupper og sider på Facebook, som du og klubledelsen måske ikke kender til. Måske er der nogen som allerede benytter jeres klubnavn og logo, så følgerne tror det er en officiel klub profil.

Gå ind på Facebook og søg efter navnet på din klub og se, hvad der kommer frem i søgeresultatet.

Hilsen
Michael Bank Weltz – Klubkommunikation.dk

Andre gode råd omkring kommunikation i klubber og foreninger
Er træningstiderne rigtige på hjemmesiden?
Er dine nyheder altid nye?

Hvem har styr på klubbens sponsorater?
Skal din klub være på samtlige sociale medier?

Er træningstiderne rigtige på hjemmesiden?

En af de lokale fra byen vil gerne starte i din idrætsklub eller forening. I år skal det være!

Han/hun går derfor på nettet og finder hold og træningstider. Derefter møder han/hun forventningsfuld op til næste træning, men der er ingen andre!

Sådan undgår du at nogen går forgæves

Her kommer årets første gode foreningsfif fra Klubkommunikation.dk.

Gå ind på din idrætsklub eller sociale forenings hjemmeside.

Check om træningstider/åbningstider m.m. er rigtige for de aktiviteter du er ansvarlig for.

Hvis der er fejl, så få det rettet inden nye medlemmer går forgæves.

Hilsen og godt nytår
Michael Bank Weltz – Klubkommunikation.dk

Andre gode råd omkring kommunikation i klubber og foreninger
Er dine nyheder altid nye?
Hvem har styr på klubbens sponsorater?
Skal din klub være på samtlige sociale medier?

Er dine nyheder altid nye?


Kender du det?

Du kommer ind på en hjemmeside. Du ser et felt med ordene “Nyheder” eller “Aktuelt”. Du trykker og finder så seneste nyhed dateret måneder tilbage!

Hvorfor sker det mon?

Folkene bag design af hjemmesider har ofte denne fane “Nyheder” som standard i deres oplæg og tilbud til organisationer, idrætsklubber og foreninger. Men de daglige redaktører af hjemmesiderne ude i klubberne har desværre i mange tilfælde ikke helt indset, hvad det kræver at have denne funktion aktiv på sin hjemmeside.

Min erfaring er, at der en til to måneder efter lancering af ny eller redesignet hjemmeside er et fint kontinuerligt flow af nyheder på hjemmesiden under fanen “Nyheder”. Men efter de første måneder bliver der længere og længere mellem nyhederne.

Sådan undgår du gamle nyheder!

Bliv enig om hvilke slags nyheder I vil bringe på klubbens hjemmeside under fanen ”Nyheder”. Som ansvarlige frivillig skal du få råderet over det aftalte, og derefter med fordel styre frekvens og indhold med en plan over dine planlagte nyheder. Brug evt. en Gooogle kalender på din PC/Mobil i din planlægning eller print en kalender med ugenr. ud

Når du har en eller anden form for struktur, så start med følgende mantra: ”Du må aldrig tænke på andre end modtagerne”. Det betyder, at du er nødt til at overveje, hvem du egentlig skriver til og hvorfor de skal læse din nyhed.

  • Er det en nyhed til hjemmesiden eller måske mere en omtale på f.eks Facebook?
  • Er det en klubnyhed, holdnyhed, sponsornyhed, landsholdsnyhed, forbundsnyhed eller en generel information om forhold i klubbens omverden?
  • Hvis ressourcerne ikke er til kontinuerligt indhold, så overvej om fanen skal hedde noget andet eller deaktiveres i perioder med manglende tid til opdatering.

Lav et lille tjek selv

Tjek selv på din klub eller forenings hjemmeside om der er kontinuitet og reelle nyheder eller blot gamle nyheder under fanen “Nyheder” eller ”Aktuelt”.

Hilsen
Michael Bank Weltz – Klubkommunikation.dk

Læs også Tid til reflektion omkring kommunikation i klubberne

Succesfuld pigefodboldklub brugte video før, under og efter camp

Klubkommunikation.dk hjalp Ballerup-Skovlunde Fodbold med en “drejebog” i forbindelse med deres Pigefodboldcamp uge 42 i 2017. Formålet var at komme rundt om hele eventen både før, under og efter.

Drejebogen

Hvorfor er det så vigtigt med en drejebog?
I planlægningsfasen var der selvfølgelig styr på alle de sportslige elementer, men som noget nyt ville BSF gerne fokusere mere på den kommunikative del. Selve arbejdet med kommunikationsdelen tog udgangspunkt i de enkelte elementer i den samlede event opdelt i afsnittene 1) Invitationen. 2) Op til eventen. 3) Velkomsten. 4) Samværet under eventen og 5) Afslutning og opfølgning.

Hør inspirerende podcastepisode om eventplanlægning og de fem faser her

Efter et mindre analysearbejde omkring interessenter blev der sat fokus på brugen af små videoklip, som det bærende element ved siden af de traditionelle plakatopslag og uddeling af flyers. Det viste sig at der bl.a. var grobund for små teaser- videoklip op til tilmeldingsfristen (film 1,2,3 og 4 med fokus på invitationen og tiden op til eventen) og et videoklip om aften på dag 2 af eventen (film 5 med fokus på samværet på campen), samt et videoklip efter afholdelsen af den 3. og sidste campdag (film 6 med fokus på afslutning og opfølgning).

62 piger fra 8 forskellige klubber og en masse frivillige trænere og ledere fra Ballerup-Skovlunde Fodbold (BSF) havde 3 kanondage sammen i efterårsferien 2017.

Vil du vide mere?

Vil du vide mere om, hvordan Klubkommunikation.dk kan hjælpe din klub eller forening er du velkommen til at kontakte mig

Du kan herunder se de 6 videoklip som bl.a. indgik i drejebogen og som blev distribueret før, under og efter campen på de sociale medier i efteråret 2017.

Hilsen
Michael Bank Weltz – Klubkommunikation.dk

Tilmelding til nyhedsbrev

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få hver måned flere gode råd til, hvordan du kan gøre din idrætsklub eller forenings kommunikation mere effektiv.

Hilsen
Michael Bank Weltz – Klubkommunikation.dk

Målrettet mangel på målrettethed

Klubkommunikation. dk var med den 28. november 2017 da DBU København og DGI Nordsjælland havde inviteret til “Bevæg Dig For Livet” seminar, hvor trænere og ledere blev klogere på teenagefodbold, og fodbold for voksenmotionister.

Morten Bruun fortalte på seminaret om sit projekt “Målrettet mangel på målrettethed”. Vi lyttede lidt med og bringer her en podcastepisode på 9 minutter med uddrag fra foredraget.

Hør Podcast episoden her

Podcast Målrettet mangel på målrettethed

Baggrunds info

IF Lyseng havde i 2014 fire 11-mands-hold i klubbens U19-afdeling, og en af forklaringerne var teamet bag og Morten Bruun’s motto: “Målrettet mangel på målrettethed”. I dag træner Morten Bruun klubbens U14 breddehold og tager rundt og holder fordrag om projektet med de voksne teenagere. 

Links

Måske har du fået lyst til at kigge lidt nærmere på dette emne.

Læs om “Bevæg dig for livet” seminaret her 

Artikel fra DGI Udspil om “Målrettet mangel på målrettethed”.
Artikel fra Nordjyske.dk om “Målrettet mangel på målrettethed”.
Artikel fra Jysk Fodbold om “Målrettet mangel på målrettethed”.

Andre blogindlæg med Podcast
Læs blogindlæg om Foreningslederakademi
Læs blogindlæg om Frivillig Fredag på Rødovregård
Læs blogindlæg om fællesskaber og arbejdet med events her
Læs blogindlæg om unge og frivillighed her

Læs blogindlæg om DBU Sjælland og Frivillig uge 39 her
Læs blogindlæg om Klub Frivillig her

Tid til reflektion omkring kommunikation i klubberne

Torsdag aften var jeg underviser for 15 engagerede frivillige fra forskellige idrætsklubber samlet til kursus hos Idrætsråd Region Hovedstaden.

Emnet var “Klubkommunikation” og efter den indledende snak i mindre grupper var der allerede et vist sammenfald i udfordringerne i de fremmødte idrætsklubber. Udfordringerne passede fint med det til dagen sammensatte program omkring interessentanalyse, planlægning via årshjul, politikker, intern- og ekstern kommunikation, hjemmesider,  sociale medier og analyse af data.

Spørgelysten var stor og der var en stor åbenhed omkring udfordringerne deltagerne imellem, hvilket også gav plads til vidensdeling på tværs af de forskellige idrætsgrene.

Michael Bank Weltz – Klubkommunikation.dk

——————————————————–

Deltagerudtalelser efter kurset:
“Der har åbnet sig en helt ny verden for mig i dag.  Har aldrig rigtig tænkt over sammenhængene mellem den strategiske kommunikation og den taktiske kommunikation i hverdagen i min klub.”

“Konkrete tips og tricks som jeg skal hjem og arbejde med i klubben”

Læs om kursustilbud fra Klubkommunikation.dk her

Se øvrige kurser fra samarbejdspartner Idrætsråd Region Hovedstaden

Foreningslederakademi hos Høje-Taastrup Kommune

Indlæg om foreningsledelse i idrætsklubber og foreninger

Signe Abildå
Klubkommunikation.dk har været på besøg i Høje-Taastrup Kommune og talt med idrætskonsulent Signe Abildå om kommunens nyeste tiltag, Foreningslederakademi 2017/18.

Det er der kommet en spændende 28 minutters Podcast episode ud af.

 

Hør Podcast episoden her

Podcast Foreningslederakademi

Baggrunds info
Det første hold foreningsledere på Høje-Taastrup Foreningslederakademi er i gang med at blive uddannet.

Foreningslederakademiet er en uddannelse for foreningsledere eller kommende foreningsledere i foreningslivet i Høje-Taastrup Kommune, som ønsker at udvikle deres personlige lederskab, få flere redskaber og nye perspektiver på foreningsarbejdet og danne netværk på tværs.

Uddannelsen er et samarbejde mellem det folkeoplysende område og det frivillige sociale område.

Første hold er bredt sammensat. 20 foreninger på idrætsområdet, kulturområdet, spejderområdet og det frivillige sociale område er repræsenteret.

Links
Måske har du fået lyst til at kigge lidt nærmere på dette emne.

Læs mere om Foreningslederakademiet i Høje-Taastrup her

Læs blogindlæg om Frivillig Fredag på Rødovregård
Læs blogindlæg om fællesskaber og arbejdet med events her
Læs blogindlæg om unge og frivillighed her

Læs blogindlæg om DBU Sjælland og Frivillig uge 39 her
Læs blogindlæg om Klub Frivillig her

Frivillig Fredag på Rødovregård

Indlæg i serie om frivillighed i idrætsklubber og foreninger i forbindelse med #frivilligFredag D. 29. september 2017

Frivilig frdag på RødovregårdKlubkommunikation.dk var med til Frivilllig Fredag 2017 arrangeret af Rødovre Frivilligcenter. Mød repræsentanter fra Bedre Psykiatri, Akan, Vandværket, Datastuerne og Cykelpiloterne.

Hør Podcast udsendelsen her

Frivillig fredag på Rødovregård

Baggrundsinfo
Som medlem af en frivillig forening – eller som initiativtager til en ny – er du blandt dem, der kan drage fordel af tilbuddene fra Rødovre Frivilligcenter. De er alle gratis og udelukkende til for at fremme frivilligheden på alle tænkelig og utænkelige måder.

Borgere, foreninger og offentlige institutioner kan i Rødovre Frivilligcenter få information om frivilligt, socialt arbejde og frivillige jobs.

Frivilligcenteret tilbyder derudover rådgivning og vejledning samt sparring til frivillige, sociale foreninger, det gælder såvel nye som allerede eksisterende foreninger.

I Frivilligcenteret har foreninger mulighed for at bruge lokaler og benytte de dertil hørende faciliteter såsom kopimaskine, projektor m.m.

Rødovre Frivilligcenter på Facebook
Du kan følge med på Facebooksiden Rødovre Frivilligcenter. Her er et eksempel fra siden:

Links
Måske har du fået lyst til at kigge lidt nærmere på dette emne.
Læs mere om Rødovre Frivilligcenter her
Find Rødovre Frivilligcenter på Facebook her

Hør andre spændende Podcast episoder fra Klubkommunikation.dk her

Læs om frivillige fællesskaber og arbejdet med events her
Læs blogindlæg om unge og frivillighed her
Læs blogindlæg om DBU Sjælland og Frivillig uge 39 her
Læs blogindlæg om Klub Frivillig her