Blog

Ved dine medlemmer, hvor hjertestarteren hænger?

Måske har du indenfor de seneste uger hørt om begrebet “Hjertestarter” i de landsdækkende medier. Men er du egentlig klar over om der er en sådan i nærheden af din klub eller forening?

Hvornår har din klub/forening sidst fortalt medlemmerne om nærmeste placering?

Hjertestartere på udebane
Du kan også få brug for en hjertestarter på udebane eller andre steder du færdes i løbet af dagen. Jeg anbefaler, at du downloader app. til din mobil, så kan du nemt se, hvor der er registreret hjertestartere rundt omkring i landet.

Du kan se mere om en smart app. til din mobil her

Eksempel på klubkommunikation om hjertestarter på Facebook med link til klub hjemmeside:

Måske er der andre ufortalte ting som mangler i klubbens kommunikation? 
Måske Klubkommunikation.dk kan hjælpe jer på vej via specifik rådgivning eller afholdelse af et klubforedrag om kommunikation og markedsføring i dagens moderne kluborganisation. Kan tilpasses individuelt efter ønske.

Kontakt:
Skriv til info@klubkommunikation.dk, så kontakter jeg dig snarest til en snak om kommunikation og markedsføring i din klub eller forening.

Michael Bank Weltz
Marketingkonsulent

Den gang kommunikation (kun) var et trykt klubblad

Blog 06.01.2016 | af Michael Bank Weltz, Freelance Marketingkonsulent

Der var en gang, hvor kommunikationen i landets sportsklubber og foreninger fortrinsvis skete via mund-til-mund eller gennem de trykte klubblade, som blev lavet af frivillige – ofte trænere og ledere i klubberne med andre opgaver.

Forleden faldt jeg over en spændende hjemmeside for Skakforeningen Øbro, hvor klubben har links til klubblade fra 1945 og frem til i dag.

Klubblad i 1945

Klubbens Ledere har længe savnet et Middel til at komme i bedre Kontakt med Medlemmerne. Da Klubben var mindre var det betydeligt lettere. Da lærte vore faa Medlemmer hurtigt hinanden personligt at kende og det var let forBestyrelsen at komme paa Talefod med det Enekelte Medlem. Men efterhaanden som Klubben er vokset, er Vanskelighederne for det intime Samarbejde meelem Ledelse og Medlemmer ogsaa vokset.

Dette forhold vil kunde bedres med et Maanedsblad der er obligatorisk for alle Klubbens Medlemmer. I Medlemsbladet kan Medlemmerne blive underettet om Resultaterne i Turneringer, Holdkampe og Matcher. Dette vil i høj grad stimulere Interessen blandt Medlemmerne til at gøre en Skaklig Indsats for Klubben. Ligeledes vil der kunne agiteres for Tilslutning til kommende Arrangementer. Der vil kunne gives til Medlemmerne Indsigt i hvorledes de forskellige Turneringer er bygget op. For de Medlemmer der blot deltager i Klubbens egen Turnering, samt for vore passive Medlemmer, kan det ogsaa have Interesse at blive holdt underrettet om Klubbens øvrige Virksomhed.

Ovenstående var uddrag fra det første klubblad i 1945 fra Skakforeningen Østerbro Arbejder Skakklub.

Har din klub et nedskrevet formål med jeres kommunikation og en oversigt over, hvilke medier I benytter hvornår og til hvad?

Måske Klubkommunikation.dk kan hjælpe jer på vej via specifik rådgivning eller afholdelse af et klubforedrag om kommunikation og markedsføring i dagens moderne kluborganisation.  Kan tilpasses individuelt efter ønske.

For en god ordens skyld skal det nævnes, at  klubkommunikation,dk ikke har et samarbejde med Skakforeningen ØBRO, men jeg syntes blot deres arkiv over klubblade var interessant og spændende læsning.

Kontakt: 
Skriv til info@klubkommunikation.dk, så kontakter jeg dig snarest til en snak om  kommunikation og markedsføring i din klub eller forening.

Links:
Læs hele klubbladet fra 1945 og informationer om Skakforeningen ØBRO her