Hvem har “overblikket” omkring kommunikationen i din klub eller forening?

Hvem står med kommunikationsansvaret i din klub eller forening?

Den øgede brug af online medier har medført nye behov for kommunikation og informationsflow rundt omkring i landets klubber og foreninger. Men afspejler rollefordelingen i din klub- eller forening dette?

Har I en post i klubben med titlen kommunikationsansvarlig, Web-redaktør eller måske ligefrem et udvalg med fokus på området?

Eksempel:
En artikel på klubbens hjemmeside er ikke ledsaget af et billede, selvom det valgte CMS system er opbygget til visuel kommunikation. Argumentet der tit høres er:

“Det er ikke noget vi kan forlange, da arbejdet med hjemmesiden ofte udføres frivilligt og måske af de samme, som træner medlemmerne i klubben”.

Spørgsmål:
Vil medlemmerne i den samme klub acceptere, at trænerne ikke har de rigtige rekvisitter med til et træningspas. F.eks fodboldtræning uden bolde. Eller ishockey uden puk.
Nej, vel. Trænerne rundt om i klubberne bruger en masse tid på forberedelse før træningspasset og opfølgning efter samme. De arbejder seriøst med deres frivillige arbejde.

Argument:
Der bør arbejdes lige så seriøst med både den interne og eksterne kommunikation til medlemsorganisationens interessenter ?

Løsning:
Klubkommunikationen bør altid starte med en række spørgsmål:
Hvad vil vi fortælle til hvem, hvordan, hvornår, hvor og med hvilken effekt.

Brug for sparring?
Måske Klubkommunikation.dk kan hjælpe jer på vej via specifik rådgivning eller afholdelse af et klubforedrag om kommunikation og markedsføring i dagens moderne kluborganisation.  Kan tilpasses individuelt efter ønske.

Kontakt: 
Skriv til info@klubkommunikation.dk, så kontakter jeg dig snarest til en snak om  kommunikation og markedsføring i din klub eller forening.

Michael Bank Weltz
Freelance marketingkonsulent

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *