Sociale medier?

Skal din klub være på samtlige sociale medier der findes?

Måske kender du allerede situationen, hvor klubbens medlemmer efterspørger mere tilstedeværelse på de sociale medier?

Det tekniske set-up er der allerede en masse hjælpsomme mennesker i klubben, som har tilbudt deres hjælp til, da alle jo er på de sociale medier i dag.

Bestyrelsen er klar til, at supplere klubbens hjemmeside med sociale medier, men er måske kommet i tvivl om, hvilke medier der passer ind i klubbens overordnede strategi, hvilke spilleregler der bør være og hvem der skal administrere dem (også om 12 måneder).

– Skal ansvaret ligge i en web-redaktion eller hos de enkelte afdelinger?
– Hvor stor skal en evt. web-redaktion være?
– Hvem gør hvad, hvornår og overfor hvem?
– Hvordan tackler klubben en Shitstorm/Candystorm?
– Hvem ligger stilen for foto/video indslag?
– Hvem skal sikre, at klubben overholder rettigheder på de sociale medier?
– Hvilke interessenter skal dækkes af hvilke medier?
– Skal I kun være aktive på jeres egne sociale medier?
– Hvilken stil og tone ønsker klubben at have på de sociale medier?
– Hvem udtaler sig på de sociale medier. Alle trænere med noget på hjertet?
– Hvilke hashtag giver mening at benytte og hvilke ikke?
– Hvem har overblikket over anvendelsen af klubbens logo på de sociale medier?
– osv…….

Måske et oplæg fra klubkommunikation. dk til næste bestyrelsesmøde kan kaste lidt lys over udfordringerne, som I bør tage højde for inden lanceringen overfor klubbens medlemmer.

Kontakt:
Skriv til info@klubkommunikation.dk, så kontakter jeg dig snarest til en snak om kommunikation og markedsføring i din klub eller forening.

Michael Bank Weltz
Freelance marketingkonsulent

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *