Kategorier
Blandet

Synlig året rundt

I dagens travle og overinformerede samfund er det gamle nordiske ordsprog “ude af øje, ude af sind” måske endnu mere aktuelt, hvis din idrætsklub eller sociale forening ikke arbejder strategisk med at være synlig året rundt.

Kender du det?

Hovedsæsonen i din lokale klub eller forening er forbi. Der er blevet længere mellem informationerne om livet i klubben både på hjemmesiden og de sociale medier. Coronakrisen har ikke gjort det bedre. Der er tilsyneladende ikke så meget aktivitet at skrive om!

Hvorfor skal I være synlige året rundt?

I arbejder sikkert allerede strategisk med planlægning af træner- og lederuddannelse.  Fordeling af bane- og haltider. Tilmelding til turnering og stævner. Så nu er tiden også inde til at ligge egentlige planer for klubkommunikationen. Især ønsket om synlighed står øverst på listen hos mange idrætsklubber og sociale foreninger. 

En synlighed, der skal være til gavn for:
– Rekruttering og fastholdelse af den frivillige arbejdskraft.
– Rekruttering og fastholdelse af idrætsudøvere og trænere.
– Tiltrække og fastholde sponsorer.
– Tiltrække og fastholde følgere og fans.
– Placere klubben eller foreningen på det kommunale landkort.

Effekten af synlighed kræver også, at I arbejder med kommunikationen kontinuerligt hen over året.

Brug for sparring?

Måske Klubkommunikation.dk kan hjælpe jer på vej via specifik rådgivning eller afholdelse af et klubforedrag om kommunikation og markedsføring i dagens moderne kluborganisation.  Kan tilpasses individuelt efter ønske.

Kontakt

Skriv til info@klubkommunikation.dk, så kontakter jeg dig snarest til en snak om  kommunikation og markedsføring i din klub eller forening.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *